آموزش اصطلاحات تخصصی تعمیرات موبایل

5 دقیقه زمان مطالعه

برای موفقیت در هر شغلی شناخت اصطلاحات تخصصی آن لازم و ضروری می باشد. شغل تعمیرات موبایل نیز از این امر مستثنی نبوده و برای موفقیت در شغل تعمیرات موبایل نیز شناخت اصطلاحات تخصصی تعمیرات موبایل لازم و ضروری می باشد.

با توجه به اهمیت این موضوع در این مقاله از سری مقالات تعمیرات موبایل به صورت تخصصی به معرفی اصطلاحات تخصصی تعمیرات موبایل می پردازیم.

اصطلاح Resold در تعمیرات موبایل

اصطلاح ریسولد کردن یکی از مهم ترین اصطلاحات تعمیرات موبایل می باشد، این اصطلاح زمانی به کار می رود که لحیم سردی در  پایه های چیپست اتفاق افتاده باشد و با این عمل تازه سازی در چیپ ها صورت می گیرد. ریسولد کردن به معنای ذوب کردن قلع چیپ به وسیله فرایند گرمادهی و سرد کردن دوباره قلع می باشد که در این حالت لحیم سردی به شکلی مناسب از بین می رود و می توان اتصال را مجدد برقرار کرد.

برای ریسولد کردن به شکل صحیح در ابتدا باید اطمینان حاصل شود که مشکل از چیپ ها می باشد. در واقع از آنجایی که در همه چیپ ها سیستم خنک کننده مطلوب وجود ندارد تا زمانی که دمای چیپست به صورت گرم و سرد تغییر می کند از آن محافظت کند لحیم سردی به وجود می آید. در واقع زمانی که این حالت برای لحیم به وجود می آید مقاومت خود را از دست می دهد و دچار ترک خوردگی می شود.

در زمان وقوع لحیم سردی ارتباط پایه های چیپ به مادربرد قطع می شود و مشکل در عملکرد برخی از قسمت های موبایل به وجود می آید. معمولا پس از زمانی که ریسولد کردن روی گوشی انجام می شود مشکلاتی از قبیل تصویر نداشتن و یا روشن نشدن گوشی حل می شود. فرایند ریسولد کردن برای آی سی یا سایر المان های دیگر در گوشی نیز قابلیت استفاده دارد.

مفهوم واژه Rehot در تعمیرات موبایل

از دیگر اصطلاحات تعمیرات موبایل ریهات کردن می باشد، این اصطلاح زمانی صورت می گیرد که لحیم سردی در آی سی موبایل به وجود آید و برای رفع آن ریهات کردن صورت می گیرد. در روش درست ریهات کردن به آی سی مایه فلکس زده می شود و به آی سی حرارت مناسبی داده می شود تا پایه های آی سی به طو کامل آب شوند تا بتوان پس از آن پایه های آی سی را با چند تکان کوچک به شکلی که آسیب نبینند و قابل بازسازی باشند مورد استفاده قرار داد. به همین ترتیب پایه های آی سی که بر اثر ضربه یا رسوب گرفتن مشکل پیدا کرده اند با این روش بازسازی می شوند.

نکته ای که برای عملیات ریهات کردن باید به آن توجه شود این است که با توجه به نوع آی سی مورد نظر باید میزان حرارت و همین طور میزان شدت بادی که در نظر گرفته می شد متغیر باشد و متناسب با نوع آی سی با دقت هرچه تمام تر میزان حرارت دهی  تنظیم شود.

معنای اصطلاح Reball در تعمیرات موبایل

Reball از دیگر اصطلاحات تعمیرات موبایل است ، این اصطلاح در زمان پایه سازی ای سی ریبال گفته می شود. تمیز کردن چیپ از ball های قلع و پس از آن استفاده از شابلون مخصوص جهت توپ گذاری مجدد برای چیپ آغاز می شود به این فرایند ریبال کردن گفته می شود و تنها برای چیپ هایی کاربرد دارند که جهت اتصال در آنها از توپ قلع استفاده شده است.

در ریبال کردن باید دقت کرد که پایه های آی سی دچار آسیب دیدگی نشوند و عملیات با دقت انجام شود تا نیازی به شابلون زدن نباشد. اگر پایه های آی سی به هر دلیل دچار مشکل یا آسیب دیدگی شوند باید در ابتدا با استفاده از شابلون پایه های روی برد تمیز شوند و در نهایت با روش های صحیح و مناسب اقدام به نصب مجدد آی سی صورت گیرد.

کاربرد Rework در تعمیرات موبایل

اگر ای سی مورد نظر معیوب شده باشد و بخواهیم انرا تعویض کنیم در اصطلاح به این عملیات Rework کردن گفته می شود. برای انجام هر یک از مراحل ذکر شده نیاز به گذراندن دوره آموزش تعمیرات موبایل به شکل تخصصی می باشد و نکته حائز اهمیت این است که در هر یک از موارد باید با اطمینان کامل از وجود ایراد در قسمت های مذکور وجود داشته باشد تا در نهایت بتوان اقدام به جدا کردن و تعویض یا تعمیر قطعه با روش های گفته شده نمود.

مقاله فوق از دسته مقالات راهنمای مشاغل می باشد در صورتی که قصد دارید اطلاعات بیشتری درباره این شغل به دست آورید توصیه می کنیم در دوره آموزش تعمیرات موبایل آموزشگاه فنون برق ثبت نام کنید. جهت کسب مشاوره رایگان می توانید با شماره ۰۲۱۶۶۵۷۶۴۷۶ تماس حاصل نمایید.

adspic

تا 30٪ تخفیف

دوره آموزش تعمیرات موبایل

به این نوشته امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *