رفع ری استارت شدن خودکار گوشی

5 دقیقه زمان مطالعه

رفع مشکل ریستارت شدن خودکار گوشی به روش های مختلفی امکان پذیر می باشد. یکی از بدترین نوع reset خودکار انواع گوشی زمانی است که در آن گوشی به صورت مداوم ری استارت می شود یا پس از اتصال به اینترنت و یا حتی گاهی پس از آپدیت دچار این مشکل می شود و در این صورت افراد نمی توانند هیچ کاری به جز بازگشت به داده های کارخانه انجام دهند. آموزش تعمیرات موبایل در تهران
در این مطلب به بررسی دلایل ری استارت شدن انواع گوشی موبایل اندروید (سامسونگ، شیائومی، هواوی و …) و آیفون، نحوه عیب یابی و رفع مشکل می پردازیم.

علت ریستارت شدن خودکار گوشی چیست؟

یکی از دلایل auto reset شدن خودکار گوشی بالا بودن بیش از اندازه فرکانس پردازنده است یا ممکن است به دلیل مشکلات نرم افزاری و یا صدمات فیزیکی باشد.

زمانی که برنامه های نامطمئن و متفرقه را بر روی گوشی خود نصب می کنید موجب ایجاد مشکلات مختلفی از جمله بوت نشدن گوشی و یا ری استارت شدن پشت سر هم خواهد شد.

نرم افزارهای متفرقه دارای ویروس می باشند و با نصب آنها بر روی گوشی موجب اختلال در عملکرد سیستم عامل گوشی و ریستارت شدن آن می شوید.

از دیگر مشکلاتی که ممکن است موجب ریستارت شدن انواع گوشی شود قرار نگرفتن باتری به نحوی صحیح در جای خود و خراب شدن فایل های سیستم عامل در گوشی های اندروید می باشد.

ممکن است گرم شدن بیش از حد گوشی موجب ریست شدن خودکار شود. بسیاری از گوشی ها مانند گوشی های اندرویدی به نحوی طراحی شده اند که با گرم شدن بیش از حد خاموش شده و یا ری استارت می شوند. آموزش پروگرام هارد موبایل در فنون برق 

ری استارت شدن گوشی

علت ریست شدن گوشی هنگام اتصال به اینترنت

ریست شدن، امری عادی و معمولی تلقی می شود که ممکن است برای گوشی و نیز وسایل الکترونیکی دیگر بارها رخ دهد.

این اتفاق می تواند مشکلاتی در نرم افزار و نیز سخت افزار گوشی رخ دهد و فرد را با مشکلاتی روبه رو سازد و کار را مختل کند.

علت ریست شدن گوشی هنگام اتصال به اینترنت به دلایل مختلفی باز می گردد از جمله:

  1. جنس گوشی که در اختیار دارید می تواند باعث این اتفاق شود.
  2. گاهی برنامه ها و نرم افزارهایی که بر روی موبایل خویش نصب می کنید، می توانند عامل رخ دادن این اتفاق باشند و گوشی را به طور خودکار ریست نمایند.
  3. استفاده بیش از حد از گوشی، موجب گرم شدن آن خواهد شد؛ چرا که بیشتر طراحان، گوشی ها را به گونه ای ساخته اند که در این گونه مواقع ناخودآگاه خاموش شوند.
  4. بسیاری از برنامه هایی که افراد نصب می کنند حامل ویروس هایی برای گوشی می باشند که در این صورت آن را با مشکلاتی روبرو می سازند.

علت ریست فکتوری شدن گوشی

علت ریست فکتوری شدن گوشی به موارد متعددی باز می گردد؛ در ادامه به طور اختصار این موارد را برای شما ذکر خواهیم نمود.

در ابتدا لازم است که ریست فکتوری را برای افرادی که با این اصطلاح آشنایی ندارند، تعریف کنیم؛ ریست فکتوری همان بازگشت به تنظیمات کارخانه می باشد. برای آموزش تعمیرات نرم افزار موبایل روی لینک کلیک کنید.

در صورت پیشامد این عامل، تمامی فایل ها و اطلاعاتی که پیشتر بر گوشی ذخیره شده اند، به طور خودکار پاک خواهند شد.

همانگونه که در اوایل این مقاله خاطر نشان کردیم، ریست شدن بواسطه رخ دادن عوامل مختلفی به وجود می آید.

  • از جمله دلایلی که در بیشتر گوشی ها مشترک است، مشکلات نرم افزاری است؛ بدین گونه که ممکن است شما بی اطلاع برنامه ای مخرب را نصب کرده باشید.
  • این برنامه می تواند علاوه بر ایجاد مشکلاتی در گوشی، آن را به کارخانه اصل باز گردد و تمامی اطلاعاتی که فرد به آن ها نیازمند است را حذف کند.
  • گاهی نیز عدم آپدیت کردن برنامه ها باعث رخ دادن این اتفاق می شوند.

ریست شدن گوشی بعد از آپدیت

در بیشتر مواقع پس از آپدیت و بروز رسانی، گوشی به طور خودکار ریست می شود و به دنبال آن اتفاقاتی را به بار می آورد و فرد را کلافه و سرگردان نماید.

چرا که گوشی او ناخودآگاه هنگ می کند و کار فرد را با اختلالاتی روبرو می سازد؛ ریست شدن گوشی بعد از آپدیت شاید به دلیل عوامل زیر باشد:

  • در بسیاری مواقع این مشکل به دلیل عدم سازگاری برنامه های نصب شده با ورژن جدید می باشد به طوری که باعث خاموش و روشن شدن گوشی شود.
  • این پیشامد گاهی به دلیل عدم نصب شدن رام نیز باز می گردد؛ در این صورت افراد برای حل این مشکل می بایست گوشی را به متخصصین این حوزه ببرند.

علت ریستارت شدن مداوم گوشی سامسونگ

امروزه کاربران زیادی از وجود مشکل در گوشی های سامسونگ خویش می نالند؛ علت ریستارت شدن مداوم گوشی سامسونگ به موارد متعددی منوط می باشد از جمله:

  • گاهی در اثر ضربه یا هم چنین نفوذ رطوبت به گوشی، ریستارت پیش می آید و نرم افزار روشن و خاموش می شود.
  • بعضی مواقع نیز عیب گوشی به مشکل سخت افزاری مربوط نمی شود و این امر به دلیل وجود معایب نرم افزاری باز می گردد.
  • افراد گاهی ندانسته و بی اطلاع اقدام به نصب اپلیکیشن هایی می کنند که بعدها گوشی سامسونگ را با دردسرهایی همانند ریستارت مواجه می سازند.
  • توصیه بیشتر کارشناسان به این گونه افراد این است که از پلتفرم های معتبری همچون بازار اقدام به دانلود و نصب برنامه مورد نیاز خویش کنند.
  • گاهی نیز به واسطه به کارگیری بیش از حد فرد از گوشی، سیستم آن داغ می شود و گوشی نیز برای جلوگیری از رخ دادن مشکل سخت افزاری اقدام به ریست آن می کند. 

دلیل ریستارت شدن گوشی آیفون

گوشی های آیفون که در تمامی جوامع طرفداران نیز دارند؛ با وجود خوش دست بودن ، گاهی اوقات دچار اختلال نیز می شوند.

دلیل ریستارت شدن این نوع گوشی ها عبارت است از:

  • در بیشتر مواقع ممکن است این اتفاق به دلیل عدم پشتیبانی سیستم عامل از نسخه های قدیم باشد؛ در این صورت شما می توانید از طریق آپدیت، این مشکل را حل کنید.
  • گاهی این امر به دلیل خرابی باتری گوشی نیز رخ می دهد.
  • از پر نبودن حافظه داخلی آن نیز اطمینان یابید چرا که گاهی این عامل گوشی را وادار به ریستارت می کند.

رفع مشکل ریستارت خودکار گوشی

برای حل مشکل auto reset در گوشی های مختلف بهتر است از فلش کردن گوشی بپرهیزید زیرا موجب به وجود آمدن مشکلات دیگری مانند بریک شدن(سافت بریک -هارد بریک) در گوشی می شود.

توصیه می کنیم قبل از شروع به عیب یابی گوشی های auto reset از اطلاعات مهمی که در تلفن های همراه خود دارید بک آپ بگیرید و اطلاعات را در جای امنی ذخیره کنید.

بروز رسانی هایی که از سوی گوشی شما منتشر می شود در بسیاری از مواقع مشکلات دستگاه را برطرف خواهد کرد و می تواند مشکل ریست شدن مداوم گوشی شما را برطرف کند.

راه حل بعدی برای حل مشکل ریست شدن گوشی تشخیص دادن برنامه مشکل دار در گوشی می باشد: از بین نرم افزارهایی که بر روی گوشی نصب کرده اید آنهایی را که احتمال می دهید موجب ایجاد مشکل شده است و یا برنامه هایی که قابل استفاده نیستند را پاک کنید.

راه حل بعدی این است که همه چیز را ریست کنید: ریست کردن گوشی شاید راهکار خاصی نباشد اما در بسیاری از مواقع مشکلات به وجود آمده در گوشی را حل خواهد کرد.

مشکل در عملکرد گوشی و عیب یابی گوشی های auto reset

در بسیاری از مواقع عملکرد دستگاه به دلیل سنگین بودن موارد موجود در زمینه سیستم عامل می باشد و بهترین راه حل در این شرایط ریست کردن گوشی است.

راه حل بعدی این است که سیم کارت خود را از دستگاه خارج نمایید: ممکن است به دلیل سیم کارت و وضعیت اپراتور گوشی باشد که دستگاه به صورت مداوم ریست می شود. با انجام این مراحل ممکن است مشکل auto reset شدن گوشی شما برطرف شود.

زمانی که در روزهای گرم از گوشی خود استفاده کنید و نور صفحه در آخرین حد است و از اینترنت 4G و جی پی اس استفاده می کنید گوشی ممکن است دچار مشکل شود و ری استارت شود.

پیشگیری از ریستارت شدن خودکار گوشی

برای پیشگیری از مشکل ریستارت خودکار گوشی بهتر است قبل از نصب هر برنامه بر روی گوشی از منبع نرم افزارهایی که نصب می کنید اطلاع کافی داشته باشید و یا از منابع معتبر از جمله گوگل پلی جهت نصب نرم افزارهایی که نیاز دارید استفاده کنید.

جمع بندی مشکل ریست شدن خود به خود گوشی سامسونگ، آیفون، شیائومی

در این مطلب به بررسی دلایل و علل ری استارت شدن خود به خودی و مداوم انواع گوشی پس از زدن به شارژ، پس از اتصال به اینترنت، پس از آپدیت و غیره پرداختیم.
روش رفع مشکل ریستارت گوشی و راه های پیشگیری آن را توضیح دادیم.
مقاله فوق از دسته مقالات آموزش تعمیرات موبایل می باشد در صورتی که قصد دارید اطلاعات بیشتری درباره این شغل به دست آورید توصیه می کنیم در دوره تعمیرات موبایل آموزشگاه فنون برق ثبت نام کنید. جهت کسب مشاوره رایگان می توانید با شماره ۰۲۱۶۶۵۷۶۴۷۶ تماس حاصل نمایید.

4.8/5 - (57 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *