عیب یابی تاچ

5 دقیقه زمان مطالعه

عیب یابی تاچ گوشی اشکالی است که در مواقع ضروری برای افراد دردسرساز می شود. در صورت کار نکردن تاچ انواع گوشی موبایل راهکارهای مختلفی وجود دارد و در صورت رفع نشدن مشکل به وسیله این راهکارها بهتر است تعمیر موبایل خود را به کارشناسان حرفه ای که دوره آموزش تعمیرات موبایل
 را گذراندند و در زمینه عیب یابی تاچ گوشی فعالیت دارند بسپارید.

صفحه نمایش لمسی یا تاچ گوشی یک نوع ورودی برای این دستگاه می باشد که کاربران با یک یا چند لمس می توانند حرکات مورد نظر خود را در آن کنترل نمایند. تاچ یا صفحه نمایش لمسی گوشی این امکان را برایتان فراهم می کند تا بدون استفاده از ماوس به طور مستقیم بتوانید با هر آنچه که روی صفحه نمایش داده شده است کار کنید.

برخی از صفحات لمسی را می توان به وسیله انگشت کنترل کرد و برخی دیگر برای کنترل حرکات گوشی نیاز به قلم مخصوص دارد. نمایشگر یا Display در موبایل می تواند دیتا را از مادر برد دریافت کند و پس از تبدیل آن تصویری را ارائه دهد که از طریق صفحه نمایشگر گوشی قابل ارائه می باشد. صفحه نمایشگر ال ای دی که در برخی از مدل های موبایل وجود دارد از انواع نمایشگر دیود نورانی می باشد که با کارکرد درست خود تصویری شفاف و مطلوب ارائه می نماید.

چگونه مشکل کارنکردن تاچ گوشی را رفع نماییم؟

با شناخت تاچ و عملکرد صحیح آن می توانید در صورت بروز مشکل با استفاده از راه های ساده تا حدودی مشکل را رفع کنید.

1. زمانی که تاچ گوشی شما کار نمی کند و متوجه عیب یابی تاچ به شکل صحیح شدید گوشی را خاموش کنید. در صورتی که دکمه پاور گوشی از کار افتاده و غیر فعال می باشد می توانید با فشردن همزمان دکمه پاور و کلید زیاد کردن صدا به مدت 10 ثانیه سیستم را دوباره راه اندازی نمایید.

2. در صورتی که با استفاده از روش قبل امکان راه اندازی مجدد گوشی برایتان مقدور نبود می توانید باتری گوشی را جدا کرده و پس از 10 ثانیه در جای خود قرار دهید و گوشی را روشن کنید.

3. اگر از کار افتادن تاچ گوشی با باز کردن برنامه خاصی اتفاق می افتد بهتر است آن برنامه را پاک کنید.

4. در صورتی که هیچ یکی از روش های فوق گوشی را از حالت هنگ خارج نکرد بهتر است آن را به تنظیمات ابتدایی کارخانه برگردانید. توجه داشته باشید که با انجام این کار تمامی اطلاعات موجود در گوشی از دست می رود.

5.درصورتیکه مدل گوشی شما بتواند کابل (OTG)ساپورت میکند حتما به وسیله یک موس گوشی را تست میکنیم

در آموزش تعمیرات تخصصی موبایل می توان از راهکارهای حرفه ای جهت عیب یابی تاچ و شناخت تاچ به شکل صحیح بهره مند شد. 

حتما بخوانبد : چگونه یک تعمیرکار حرفه ای موبایل شویم و بیشترین درآمد را کسب کنیم؟

دلایل کار نکردن تاچ موبایل چیست؟

برای عیب یابی تاچ گوشی در مدل های مختلف راهکارهای متفاوتی وجود دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پاک کردن صفحه نمایش. اولین کاری که می توانید انجام دهید این است که صفحه گوشی خود را تمیز کنید. برای این که بتوانید صفحه گوشی را با وضوح ببینید می توانید آن را زیر نور خورشید گرفته و آن را اندکی کج کنید تا غذا، مایع و هر چیز دیگری که موجب اختلال در لمس صفحه شده است را پیدا کنید.

در صورتی که صفحه لمسی یا تاچ گوشی شما دچار ترک خوردگی شده است بهتر است برای پیشگیری از آسیب های بیشتر گوشی را به خدمات موبایل ببرید. یکی از دلایل کندی تاچ اسکرین یا مشکل در صفحه لمسی گوشی شارژ می باشد.

زمانی که از شارژ اصلی گوشی استفاده نمی کنید و یا این که کابل شارژ به درستی به آداپتور متصل نباشد تاچ اسکرین گوشی کند می شود. در این صورت بهتر است با استفاده از ترفند سازماندهی کابل شارژ خود در برابر کشیده شدن در میان وسایل دیگر پیشگیری کرده و از سالم بودن کابل و اتصالات دیگر اطمینان حاصل کنید.

مقاله ای که خواندید از دسته مقالات آموزش تعمیرات موبایل از وبلاگ فنون برق بود. در صورتی که تمایل دارید تعمیرات موبایل را به صورت کامل فرا گیرید در شغل تعمیرات موبایل به موفقیت دست یابید می توانید در دوره آموزش تعمیرات موبایل آموزشگاه فنون برق شرکت کنید.

adspic
 
5/5 - (1 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *