آموزش جریان کشی قبل و بعد از کلید پاور

5 دقیقه زمان مطالعه

یکی از مهم ترین راهکارهای تست و تعمیرات انواع گوشی های موبایل استفاده از روش جریان کشی موبایل می باشد. با استفاده از جریان کشی می توان متوجه شد که چه مقداری جریان (آمپر) در گوشی برقرار می باشد. زمانی که گوشی خاموش باشد میزان جریانی که دارد صفر است. زمانی که ولتاژ و جریان با فشار دادن دکمه پاور به گوشی وارد می شود این میزان تغییر پیدا می کند.

زمانی که از منبع تغذیه برای جریان کشی استفاده می کنید ولتاژ 4 ولت و جریان 2 آمپر به منظور آزمایش موبایل های مختلف مناسب است. با روشن شدن گوشی های مختلف میزان جریان 0.85 آمپر می باشد و پس از پس از پردازش کامل سی پی یو و قرار دادن گوشی در حالت Standby میزان جریان کشی به صفر می رسد.

آموزش جریان کشی موبایل در حالت های مختلف نیاز به تخصص دارد که با گذراندن دوره آموزش تعمیرات موبایل می توان در این زمینه تخصص لازم را کسب نمود.

حالت های جریان کشی موبایل و تست جریان

نکته ای که برای بررسی جریان کشی باید مورد توجه قرار دهید این است که به دلیل وجود سیم کارت و اتصال وای فای این قسمت ها بر اساس امواج پردازش انجام می دهند و ممکن است رده هایی از جریان مشاهده شود. بنابراین برای تست جریان کشی در حالت Standby باید گوشی در حالت پرواز قرار گیرد و سپس آزمایش انجام شود. اگر با شرایطی که گفته شد گوشی دارای نوساناتی باشد می توان گفت که گوشی شما دچار مشکل شده است.

یکی از حالت های جریان کشی گوشی بدین صورت است که گوشی خود را برای تست جریان کشی باید به منبع تغذیه وصل کنید با فشار دادن دکمه پاور اگر مقدار جریان تغییر پیدا نکرد در وهله اول دکمه پاور را از نظر شکل ظاهری بررسی کنید که سالم باشد و بر روی برد و اتصال روی برد برقرار باشد.

پس از انجام این کار و در صورت سالم بودن کلید پاور، گوشی را در شارژ قرار دهید و با استفاده از مولتی متر ولتاژ پایه کلید اندازه گیری شود. ولتاژ باید تقریبا برابر با ولتاژ باتری باشد. در صورتی که ولتاژ بین 1.8تا 4 ولت نبود باید مسیر بین کلید پاور، آی سی تغذیه و مسیر باطری کنترل شود.

زمانی که گوشی شارژ نمی شود باید با استفاده از مولتی متر کانکتور ها را کنترل کنید تا میزان ولتاژ خروجی اندازه گیری شود و در صورت نبود ولتاژ سلامت پایه های کانکتور و مسیر تا آی سی تغذیه کنترل شود.

حتما بخوانید: آموزش جامع تعمیر باتری گوشی موبایل

جریان کشی گوشی های آب خورده

در حالت دوم جریان کشی گوشی بعد از فشار دادن دکمه پاور انجام می شود. برای حل مشکل گوشی های آب خورده از این روش استفاده می شود.

برای حل این مشکل در وهله اول باید با استفاده از تینر جرم گرفتگی های گوشی شسته شود و اگر جریان کشی برقرار بود اتصالات سیم کارت، هندزفری، شارژ، دوربین و… را جدا کنید. در بسیاری از مواقع جریان با داغ شدن قطعه نشان داده می شود که در این صورت باید قطعه جدا شود و دوباره در جای خود قرار گیرد اگر مشکل حل نشد قطعه باید تعویض شود.

در حالت سوم با فشار دادن دکمه پاور موبایل گوشی روی جریان بالای ثابت باقی می ماند. در این صورت قطعه ای که دچار مشکل شده است داغ می شود و در این صورت باید اقدام به تعویض آن قطعه کرد.

در مواقعی که گوشی قبل از پاور جریان کشی داشته باشد و بعد از پاور میزان جریان کشی بیشتر شود مشکل از آی سی PF است.

در حالت چهارم زمانی است که گوشی در حالت اتصال جریان کشی دارد. برای حل این مشکل با فشار دادن دکمه پاور ابتدا آی سی هایی که به شکل مستقیم به جریان باتری متصل می باشند را چک کنید. اگر مشکل با برداشتن قطعه حل شد آن قطعه باید تعویض شود.

در حالت پنجم که آخرین حالت جریان کشی می باشد با فشردن دکمه پاور جریان ثابت برقرار می شود که با توجه به میزان جریان برقرار شده علت خرابی مشخص می شود. زمانی که با فشار دادن دکمه پاور جریان کشی لحظه ای بر روی گوشی برقرار می گردد علت خرابی گوشی نرم افزاری یا مربوط به آی سی هارد است.

adspic
 

نرم افزار جریان کشی گوشی

هر گوشی ممکن است در اثر عوامل مختلف آسیب ببیند و عملکردی مانند سابق نداشته باشد؛ در این گونه مواقع جریان کشی گوشی لازم می شود. کسانی که در حوزه تعمیرات موبایل تخصص دارند، بدون شک با این اصطلاح آشنایی کاملی دارند و بارها پیش آمده که به امر جریان کشی موبایل اقدام کرده اند.

به واسطه این امر تعمیر کار قادر است میزان دقیق جریان گردش برق را در صورت خاموش و روشن بودن گوشی اندازه گیری کند. افراد شاغل در این حوزه از طریق این امر قادرند هر گونه ایراد موجود در گوشی را تشخیص دهند و به راحتی آن را برطرف نمایند.

امروزه نیز طراحان، نرم افزارهای پیشرفته ای را که مرتبط با مبحث جریان کشی گوشی هستند راه اندازی کرده اند.

افراد به واسطه این نرم افزارها بدون نیاز به مراجعه به تعمیرکار، ایرادهایی که در موبایل شان وجود دارند را مشخص کنند.

یکی از این نرم افزارها Ampere است که توانایی های زیادی دارد؛ به طور مثال به شما علت عدم کارکرد درست گوشی را به شما نشان می دهد.

حل مشکل جریان کشی گوشی سامسونگ

گوشی های سامسونگ، ممکن است گاهی نتوانند به درستی کار خود را انجام بدهند در این صورت افراد به تعمیرکارانی که در زمینه جریان کشی گوشی تخصص دارند مراجعه می کنند.

همان گونه که پیش از این بیان کردیم بواسطه جریان کشی، شما می توانید از این که کاهش بازدهی و عمر باتری گوشی خود جلوگیری کنید.

در صورتی که گوشی شما از نظر سخت افزاری ایراد پیدا کرده باشد، به واسطه این امر قادر خواهید بود در مدت زمان کمی آن مشکل را تشخیص دهید و آن را حل نمایید.

این  امر به روش ها و طرق مختلفی انجام می پذیرد از جمله:

شارژر هایی که قابلیت تنظیم و کنترل شارژ را داشته باشند، قادرند که میزان جریان مصرفی را اندازه گیری کنند.

مورد دوم جریان کشی گوشی بواسطه ابزاری به نام مولتی متر است؛ این وسیله قادر است که با دقت بالایی میزان جریان الکتریکی را محاسبه کند.

روش دیگری نیز وجود دارد که از آن با نام جریان کشی قبل از پاور یاد می شود؛ در این شیوه گوشی بخاطر دلایلی مانند: برخورد با رطوبت، ایراد پیدا کردن برخی قطعات نیاز به جریان کشی پیدا می کند.

هزینه تعمیر جریان کشی موبایل

این روزها بواسطه توسعه جوامع و نیز پیشرفت تکنولوژی، استفاده از گوشی موبایل به شکل بالایی افزایش یافته است. بدین خاطر گاهی موبایل شما در اثر بکارگیری زیاد آن آسیب ببیند و شما نتوانید کارهای روزمره که بواسطه آن انجام می شد را پیش ببرید.

در این حالت شما می بایست گوشی خود را به فردی که در زمینه جریان کشی متخصص است بسپارید. او به واسطه مهارت و تجربه ای که دارد قادر است به سرعت خیال شما را از این بابت راحت کند و موبایل را در مدت زمان کمی به شما بازگرداند.

اما شما باید در قبال این کار هزینه هایی به آن تعمیرکار پرداخت نمایید؛ موارد مختلفی همچون: میزان آسیب، نوع گوشی و … بستگی دارد.  معمولا هزینه آن چندان بالا نیست. این امر بسیار مقرون به صرفه تر از روش های دیگر به حساب می آید.

تست جریان کشی با مولتی متر

امروزه تولید کنندگانی که در زمینه گوشی های موبایل اشتغال دارند، دستگاه های مرتبط فراوانی را روانه بازار کرده اند. در ابتدا می بایست تعریفی مختصری از دستگاه مولتی متر را برای شما بیان نماییم؛ این دستگاه قادر است همزمان میزان ولتاژ، مقاومت و پایداری، آمپر و … را محاسبه نماید. این امر به شکل زیر انجام می شود:

  1. در وهله اول برای محاسبه و انجام دادن این کار می بایست این ابزار را بر روی سطح DC قرار می دهیم.

2.دستگاه را به دو طرف گوشی وصل می کنیم تا هرگونه ایراد در باتری را مشخص کنیم

از کجا بفهمیم گوشی برق دزدی دارد

گاهی شارژ باتری موبایل بی دلیل کم و یا زیاد می شود؛ در این حالت، اتفاق برق دزدی یا جریان کشی  رخ داده است. برای این امر می توان به تعمیرکاری که در این حوزه سرشته دارد، مراجعه نمایید و ایرادات احتمالی گوشی را برطرف کنید.

5/5 - (1 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *