ارورهای رایج مدار سیم کارت

5 دقیقه زمان مطالعه

یکی از مشکلات رایج مدار سیم کارت موبایل مشکل SIM NOT VALID می باشد که در واقع نشان می دهد که سیم کارت موجود در گوشی معتبر نیست. در برخی موارد این مشکل در مدار سیم کارت موبایل نشان می دهد که گوشی لاک شده است.

برای برطرف کردن این ارور لازم است که آنلاک فکتوری برای گوشی انجام شود. در بسیاری مواقع این مشکل به عنوان یکی از ارورهای رایج مدار سیم کارت به دلیل ریست کردن گوشی و یا آپدیت کردن به وجود می آید و گاهی هنگامی که سیم کارت را تعویض می کنید احتمال دیده شدن این ارور زیاد می شود.

ارور SIM NOT VALID در گوشی

ارور عدم شناسایی سیم کارت در گوشی به دلیل مشکل یا خرابی موجود در سیم کارت مورد نظر باشد. خرابی مدار سیم کارت ممکن است به دلیل مشکل در مسیر سیم کارت و یا این که سیم کارت ضربه دیده یا آبخورده باشد.

INSERT SIM CARD از مشکلات رایج مدار سیم کارت

INSERT SIM CARD به عنوان یکی از مشکلات رایج مدار سیم کارت موبایل می باشد و این عدم شناسایی سیم کارت در موبایل ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد که عبارتند از:

قرار نگرفتن صحیح و درست سیم کارت در جایی که باید قرار داده شود.

ممکن است فراموش کرده باشید که سیم کارت را وارد کنید.

با وارد کردن سیم کارت در یک گوشی جدید این مشکل به وجود می آید.

ممکن است سیم کارت در معرض رطوبت قرار گرفته باشد و در نتیجه این ارور پدیدار شود.

هنگامی که به گوشی ضربه می خورد ممکن است سیم کارت جابجا شود و این ارور را نمایش دهد.

برای عیب یابی مشکل سیمکارت و این خطا در گوشی می توان چند اقدام ساده انجام داد که از جمله آنها عبارتند از:

حالت پرواز را در گوشی چند بار روشن و خاموش کنید. تنظیم شبکه گوشی را در حالت اتوماتیک قرار بدهید. با استفاده از دکمه پاور چندین بار گوشی را خاموش و روشن کرده و مجدد راه اندازی کنید.

بهتر است که سیم کارت را از لحاظ سالم بودن چک کنید و سپس آن را در گوشی قرار دهید. در نهایت برای حل این ارور می توان گوشی را به تنظیمات کارخانه بازگرداند.

مشکل سیم کارت موبایل و SIM REGISTER

به عنوان یکی دیگر از ارورهای رایج مدار سیم کارت شناخته می شود. این پیغام به معنای عدم ثبت سیم کارت در شبکه می باشد که معمولا در گوشی هایی که دو سیم کارته هستند بیشتر دیده می شود.

دلایل مختلفی سبب به وجود آمدن این مشکل می شوند. یکی از این دلایل ممکن است مربوط به پانچ کردن سیم کارت باشد. مشکلات مربوط به قسمت سخت افزاری که در اسلات سیم کارت وجود دارد از دلایل به وجود آمدن این ارور می شود. اگر شبکه به صورت خودکار تنظیم نشده باشد ممکن است با این ارور مواجه شوید.

اگر مسئله مربوط به ریجستر نشدن قانونی سیم کارت باشد نیز این خطا در هنگام وارد کردن سیم کارت در گوشی بروز می کند.

برای رفع این ارور می توان گوشی را چند بار روشن و خاموش کرده و سیم کارت را مجددا جا انداخت. تنظیم شبکه گوشی می تواند در رفع این ارور موثر باشد. برای زمانی که سیم کارت پانچ شده تعویض سیم کارت راهی موثر برای رفع مشکل قلمداد می شود.

ارور NO SIM از ارورهای رایج مدار سیم کارت

یکی از مشکلات رایج در مدار سیمکارت به معنای عدم وجود سرویس می باشد که به دلایل مختلفی ایجاد می شود. اگر مشکل نرم افزاری باشد می توان ریست را انجام داده و ارور را رفع کرد. اگر باتری گوشی شما قابلیت جدا شدن دارد می توان پس از دیدن این خطا باتری را خارج کرده و گوشی را روشن و خاموش کرد.

ممکن است با پانچ سیم کارت نیز این خطا در گوشی شما مشاهده شود که باید سیم کارت را تعویض نمود. با فعال کردن حالت هواپیما در گوشی خود می توانید با جستجوی مجدد شبکه این خطا را رفع کنید.

برای شناسایی همه مشکلات مربوط به سیم کارت موبایل باید به شکلی مناسب با قطعات سخت افزاری و کارکرد آنها آشنا بود که در کلاس آموزش تعمیرات تخصصی موبایل این امکان برای کاربران به وجود خواهد آمد.

مقاله ای که خواندید از دسته مقالات آموزش تعمیرات موبایل از وبلاگ فنون برق بود. در صورتی که تمایل دارید تعمیرات موبایل را به صورت کامل فرا گیرید و تعمیر کار حرفه ای موبایل شوید می توانید در دوره آموزش تعمیرات موبایل آموزشگاه فنون برق شرکت کنید.

adspic
به این نوشته امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *