رفع ارور مدار شارژ NOT CHARGIOG

5 دقیقه زمان مطالعه

شارژ نشدن گوشی موبایل یکی از رایج ترین مشکلات در موبایل است که بسیاری از کاربران این وسیله با آن مواجه می‌شوند. رفع مشکل شارژ نشدن گوشی مستلزم شناخت قسمت‌هایی می‌باشد که به طور مستقیم بر فرایند شارژ شدن گوشی تاثیر گذار هستند

عوامل مختلفی که به شکل سخت افزاری بر عملکرد صحیح شارژ موبایل اثر می گذارند می‌توانند سبب به وجود آمدن ارورهای مدار شارژ موبایل و شارژ نشدن گوشی شوند. در این مقاله از سری مقالات آموزش تعمیرات موبایل همراه ما باشید تا به بررسی دلایل شارژ نشدن گوشی، ارورهای آن و راهنمای رفع آن بپردازیم

ارور شارژ نشدن گوشی

علت شارژ نشدن گوشی موبایل چیست؟

شارژ نشدن گوشی ممکن است به دلیل بروز مشکل در پورت USB باشد. اگر سطح فلزی پورت یو اس بی با شارژر ارتباط برقرار نکند ارور عدم شارژ در گوشی پدید می آید. برای رفع این مشکل می‌توان بعد از جداسازی باتری و خاموش کردن گوشی با استفاده از خلال دندان زائده ای که درون پورت قرار دارد جابجا کنید.

با پاک کردن گرد و غبار از پورت USB مشکل عدم شارژ ممکن است حل شود. بررسی کابل شارژ و آداپتور مورد استفاده و رفع مشکل آنها می‌تواند در رفع ارور مدار شارژ موثر باشد. گاهی تعویض باطری می‌تواند به مشکل رفع ارور مدار شارژ را کمک کند.

بهتر است برای شارژ گوشی از منبع مناسبی مانند پریز برق استفاده شود تا عملکرد شارژ به شکلی مناسب انجام گیرد. بهتر است هنگام شارژ کردن گوشی اپلیکیشن‌ها و سایر موارد مانند وای فای خاموش باشند سپس دستگاه به منبع شارژ متصل شود تا سریع تر شارژ گردد. کالیبره کردن باطری نیز به عنوان راهی مناسب جهت انجام شارژ و رفع ارورهای احتمالی می‌باشد.

مشکلات شارژ نشدن گوشی موبایل:

در این بخش ارور های شارژ گوشی را بررسی خواهیم کرد:

ارور باطری CHARGER NOT SUPORTED شارژ گوشی:

برای رفع ارور مدار شارژ، باطری گوشی را هم چک کنید. ارور باطری گوشی به هنگام شارژ شدن ممکن است به دلیل افت و کاهش عمر باطری گوشی دیده شود. معمولا باطری موجود در دستگاه‌هایی از قبیل انواع گوشی پس از مدتی استفاده ممکن است ارور بدهند که در این صورت با تعویض باطری و جایگزین کردن آن با یک باطری سالم مشکل حل می‌شود.

کابل نامناسب برای شارژ کردن ممکن است سبب بروز خطا به هنگام شارژ شود. در قسمت‌هایی از کابل احتمال بروز ایراد و یا عدم اتصال مناسب وجود دارد که با رفع این مشکل می‌توان ارور شارژ را نیز رفع نمود.

استفاده از برخی از آپ‌هایی که به میزان زیادی شارژ مصرف می‌کنند می‌تواند سبب بروز مشکل در شارژ گوشی شود که بهتر است از آپ‌هایی استفاده شود که برای نمایش شارژ کمتری نیاز دارند.

خوردگی در قسمت پورت یو اس بی می‌تواند سبب مشاهده کردن ارور باطری شود که بهتری است قبل از حاد شدن این مشکل به شکل مناسبی اقدام به تعمیر این قسمت نمود.

گوشی شارژ می شود علامت شارژ دیده نمی شود :

به عنوان یکی از ارورهای مدار شارژ می‌توان گفت زمانی که گوشی در شارژ قرار دارد و در حال شارژ شدن است اما علامتی برای آن دیده نمی‌شود. یکی از مهم ترین دلایلی که علامت شارژ دیده نمی‌شود این است که احتمال ضربه به گوشی وجود دارد که در این صورت ممکن است علامت شارژ با مشکل مواجه شود.

اگر سطح باطری گوشی دارای برآمدگی و ظاهر ناسالم باشد ممکن است مشکل در شارژ شدن گوشی به وجود آید و نیاز به تعمیر باتری گوشی موبایل باشد. اگر اتصال ترمینال‌های گوشی مشکل داشته باشد و یا دارای زنگ زدگی باشد ممکن است خطا در شارژ شدن گوشی به وجود آید. یکی از مواردی که سبب آسیب رسیدن به گوشی می‌شود سرما و گرمای باتری می‌باشد که می‌تواند مشکل جدی در گوشی به وجود آورد.

اگر در هنگام شارژ گوشی علامتی دیده نشود بهتر است که قطعات سخت افزاری گوشی که مربوط به مدار شارژ می‌شوند مورد توجه قرار گیرد و به صورت حرفه ای تعمیر شود. در بیشتر مواقع تعویض باطری گوشی می‌تواند این مشکل را حل کند اگر باطری از کار افتاده باشد.

مقاله ای که خواندید از دسته مقالات آموزش تعمیرات موبایل از وبلاگ فنون برق بود. در صورتی که تمایل دارید تعمیرات موبایل را به صورت کامل فرا گیرید می‌توانید در دوره آموزش تعمیرات سخت افزاری موبایل آموزشگاه فنون برق شرکت کنید.

به این نوشته امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *